Hedvig Sannar - blogg - mode, min vardag & inredning

tuk tuk

Tuk tuk, som dessa minilastbilar kallas, åkte man lite här och var. Vissa av tuktuksen var värsta studentflaken, med riktigt hög musik och blinkande lampor haha.. Fanns ju såklart vanliga taxibilar också och det var det vi åkte mest. I och med att vi var sju pers så hade vi lyckats hitta en taxichaufför med en 12-sits bil (!) som vi ringde varje dag när vi ville bli körda, ganska smidigt. Om ändå taxi var lika billigt här hemma!

streetstyle från modeveckorna

Modeveckorna pågår ju för fullt just nu och jag blir så inspirerad av streetstylen. Så många människor som klär sig snyggt! Finns dock också hur många outfits som helst jag verkligen inte gillar. Vissa tycker jag medvetet försöker göra sig udda och matchar opassande. Tycker man ska hålla det ganska cleant med fina accessoarer istället, som i bilderna ovan. Men smaken är som baken!

härligt liv i värmen

Strandbilder från tre olika stränder: Karon Beach, Kata Beach och Nai Harn Beach. Kan inte låta bli att längta tillbaka värmen nu när det är så himla kallt här hemma. Det var dessutom så lugna och sköna dagar i Thailand. Man låg och degade på stranden för att sedan göra sig i ordning och gå ut och äta på kvällen. Utan några måsten.

uppsydd kappa

Min nya kappa! Man ser ju inte så bra i och med att mitt hår är i vägen. Men bakom håret döljer sig 2 tunna slag och en tunn krage i nacken. Fick ge 600 svenska för den och den är i fint ylle-tyg. I och med att det mesta av det jag sydde upp, när jag var i Kina förra hösten, blev dåligt, så var jag lite orolig över hur kappan skulle bli. Men är faktiskt mer än nöjd! Kommer verkligen användas nu till våren när det blir några plusgrader varmare.

vår-kollage

Spring wish list

Detta kollaget gjorde jag innan Thailand. Såhär vill jag se ut i vår. Sydde ju upp en grå kappa i Phuket som ni ska få se, är faktiskt väldigt nöjd med den! Sedan vill jag ha ett par beiga mockaboots, tycker det är riktigt snyggt! Ett par leopardvans står även högt upp på listan för vår-köpen. Och ett par vita jeans när det blir lite vårigare är ju fräscht. Köpte några sjalar i Phuket, men behöver införskaffa några mönstrade färgglada sjalar också. Känner mig riktigt taggad på vårmode!

naglar

Sista dagen i Thailand så gick vi på manikyr. Kostade endast 40kr, helt sjukt billigt! Nina min syster gjorde fransk manikyr, men jag var väl lite mer tråkig och fixade bara mina naglar med filning, putsning osv och målade dem blanka. Väldigt nöjd blev jag i alla fall! Finns inget fräschare än välvårdade naglar. Satt där i fåtöljen en timme och njöt.

smått från phuket

Här är mina småköp från Thailand! Väldigt glad för alla enkla fina armband som allihop köptes på olika marknader. Men mest nöjd är jag med klockan som jag gav 170 spänn för! Har verkligen behövt en ny klocka. Klart roligare om den hade varit äkta, men den får duga tills vidare. Får se hur länge den fungerar! Riktigt nöjd med min plånbok som är i äkta ormskinn också. Tycker den är SÅ snygg om man får säga det själv... Den var dock inte så billig.. Prutade hur länge som helst och fick bara ner den till 240 svenska. Men det är den värd! Sen köpte jag den färgglada börsen också bara för jag tyckte den var lite fin haha, bra-att-ha-grej typ.

marknad i phuket town

Lite bilder ovan från den stora helg-marknaden i Phuket town. En tredjedel av marknaden bestod av massor av matstånd med hur goda grejer som helst (och en del äckliga, som insekter t ex.). Blev väldigt varmt där vid maten i och med att alla hade sina spisar igång, som ni kan se på de lite halvsvettiga bilderna på mig med min goda roti pancake. Resten av marknaden bestod av, som vanligt, kläder, solglasögon, väskor, smycken med mera. Väldigt härlig marknad!

hemma!

Hej på er! Nu är jag hemma! Väldigt skönt att vara tillbaka även om jag haft en helt underbar semester! Ni kanske även märkt att jag under tiden bytt bloggportal från blogg.se till forme.se. Kände att bloggen behövde fräschas upp lite och kände att jag inte kom någon vart på blogg.se. Adressen http://hedvigs.nu ska fungera som vanligt, annars fungerar hedvigs.forme.se också. Ni väljer själva! Hoppas ni trivs! Har hur mycket bilder som helst från Thailand som kommer upp på bloggen, men ska variera med lite modeinlägg också! Vi hörs snart fina ni!

tiger

Var inne och klappade den här lilla söta.Utifrån buren fotade jag den största tigern.Leo-öl serverades såklart till pappa......och brownie-kaka till mig.Dör så söt!Samma dag som elefantridningen så besökte vi även en "park" med tama tigrar. Man valde en storlek på tiger som man fick gå in till och klappa (det var olika kostnader beroende på om man ville ha liten, minst, medium eller störst haha). Vi valde minst och den var så himla söt! Dock kanske inte den roligaste då den bara låg och sov... Men gullig var den och lite coolt att ha klappat en tiger.

karon beach

Hej kära ni! Några bilder från dagen på Karon Beach. Har även besökt Nai Harn Beach och Patong Beach. Finns så många fina stränder här och imorgon ska vi förhoppningsvis besöka den finaste. Vi ska ut till Phi Phi-öarna där det ska vara helt underbart. Blir en heldags-utflykt dit med besök på tre olika öar. Ska bli väldigt kul!

marknad i karon

Ja, man kan minst sagt säga att det finns en del marknader här i Thailand. Har varit på några olika och här är en av marknaderna i Karon City. Väldigt mycket kläder, solglasögon, sjalar, mat, resväskor, skor, smycken osv. Har än så länge köpt tre armband, fyra sjalar och 18 par strumpor (!) på marknad. Funderar på att köpa fake Nike free, men är lite kluven. Väldigt kul med marknader i alla fall! Mycket folk och livligt vilket jag gillar!