Hedvig Sannar - blogg - mode, min vardag & inredning

Oxford St & The Rocks

Lite bilder från i måndags! Började dagen med att jag och Oscar gick runt på Oxford Street i Paddington. Så sjukt mysig shopping där! Jag är inte ett jättefan av stora köpcenter med massor av kedjor i, så detta var verkligen shopping mer i min smak. Små, coola butiker med saker man inte hittar överallt. Favoritaffären var helt klart inredningsbutiken Matt Blatt (bild 3)! Efter att ha gått klart på Oxford Street så gick vi vidare till Sydneys äldsta område The Rocks och mötte upp Saga och Patrik. Supermysigt område med gamla hus och massor av caféer, restauranger och marknader. Harbour Bridge börjar i The Rocks så gick även upp där en sväng. På kvällen festade vi på backpackerklubben Scubar. Lyckad måndag! Och ikväll får vi också hoppas att det blir lyckat! Nyår ju!! Ska snart gå in i duschen och göra mig i ordning innan vi ska ta oss in till stan. Ha en superbra nyår allihopa så hörs vi 2016!!

blue mountains

Hej på er! Imorse tog vi tåget till Blue Mountains National Park som ligger två timmar från city. Faktiskt väldigt kul att komma dit! Riktigt fin utsikt över Blue Mountains och "The three sisters", som de tre lite mindre spetsarna på översta bilden kallas. Gick runt i parken i fyra timmar. Det kommer kännas i benen imorgon efter alla de branta stigarna vi gick på... Och imorgon är det ju nyår!! Helt galet att 2015 redan är över! Jag taggar kvällen imorgon jättemycket! Vi ska på en fin restaurang i Darling Harbour med trerätters och öppen bar, så det ska bli väldigt roligt! Blir nog Bondi Beach på dagen ifall vädret tillåter. Vi hörs mer imorgon, kram!

shark beach

Idag har jag och Oscar varit på Shark Beach! Kände att jag ville se någon ny strand, det finns ju så sjukt många olika här kring Sydney. Så då blev det Shark Beach som Thekla rekommenderade. Och gud vad mysig den var, väldigt liten och i princip bara barnfamiljer! Fick lite Antibeskänsla på något sätt. Påvägen hem så bytte vi buss på Watsons Bay, där var det jättefin utsikt över Sydney, så jag sprang ner till strandkanten och fotade innan nästa buss skulle komma. Nu ska vi ta oss in till city och kolla Starwars på bio. Egentligen inte en film i min smak kanske.. Men Oscar har velat se den hela resan så det fick bli en del av hans julklapp. Aja, ha det bra så länge, kram!

finaste bikinin

Alltså hur fin är min nya bikini?!!? Jag verkligen älskar den!! Såg den inne på Seafolly, som är ett australienskt bikinimärke, med Oscar och tyckte att den var jättefin. Tänkte mig dock aldrig att den skulle bli min med tanke på det inte så backpackervänliga priset... Men så fick jag den i julklapp av min älskade Oscar! Blev så chockad! Älskar färgerna, virkningarna och modellen. Finaste bikinin jag haft!

picknick

Dagen innan julafton så hade vi lite picknick i Hyde Park. Väldigt mysigt! Vi lyxade till med att köpa 5-dollars pizzor från Dominos igen, så jäkla goda! Efter några timmar så började vi höra julmusik. Så vi följde musiken och det visade sig att var en liten julkonsert utanför kyrkan precis intill Hyde Park. Dem avslutade sedan med en ljusshow på kyrkan också! Väldigt fint sådär dagen före dopparedagen.

juldagen

Hej på er! Igår var det ju juldagen, vilket är dagen då australienarna firar julen! Som vi hade hört så firade många på stranden. Det var fullsmockat på stranden! Vi började med att gå lite på Coastal Walk, som är kustpromenaden mellan Bondi och Coogee. Så himla fint att gå där, verkligen ett tips om ni är i Sydney! Lade oss sedan på Bondi Beach bland alla människor, drack glögg och åt pepparkakor. Tog sedan lite gruppbilder i kvällssolen! Mysig dag!

min julafton

Några bilder från gårdagen! Blev verkligen en lyckad julafton! Ebba, Henke och Lydia hade handlat så bra julmat, kokat gröt och bakat julgodis! Var hemma hos Ebbas kusins pojkvän Dan som är australienare, så han fick testa på att fira jul på svenskt vis hehe. Kändes lite konstigt att sitta ute på altanen och äta julbord med poolen framför och palmer i bakgrunden, inte riktig julkänsla precis... Dessutom så saknade man ju familjen och släkten så klart. Men trots allt så blev det en väldigt bra julafton i Sydney!

julafton!

GOD JUL KÄRA NI!! Har verkligen noll förståelse för att det är julafton idag... Solen skiner och det är varmt ute. Men, jag ska försöka ta in att det är jul så gott det går. Vi ska fira jul med våra svenska vänner, äta svenskt julbord, kolla Kalle Anka och öppna julklappar. Så det ska bli jätteroligt! Dagen till ära ska jag ha på mig min nya byxdress som jag köpte i Seminyak! Drogs till den direkt när jag såg tyget. Så glad att jag till slut köpte den! 100% siden dessutom. Nåja, nog om det. Hoppas ni får en riktigt bra jul hur ni än firar den! Kramkram!

ikea i sydney

Hej på er! Igår ösregnade det i princip hela dagen.. Och vad gör man när det regnar? Jo, man åker till IKEA! Så det gjorde vi även här i Sydney. Blev köttbullar med stekt potatis till lunch, till min besvikelse så var moset slut, men det var gott ändå. Köpte sedan med mig lite pepparkakor från deras "Swedish food market". Faktiskt mysigt att åka dit!

bondi junction

Idag har vi varit i Bondi Junction och handlat julklappar! Finns så sjukt mycket affärer i Bondi Junction, tre varuhus som sitter ihop, så man har en del att välja på.. Var även i där i förrgår (då bilderna togs) och köpte presenter till julklappsspelet som vi ska ha på julafton. Det gav mig faktiskt lite julkänsla att handla julklappar. För att krydda på det ännu mer så kollade vi precis på Love Actually. Allt för att få en gnutta julkänsla i det här ojuliga landet.. Imorgon tänkte vi dessutom åka till IKEA och köpa lussebullar! Aja, ska sova nu, kramkram!

manly

Manly's huvudgata Corso.Marknad.Manly Beach.Hej på er! Idag har vi varit i Manly! Började med att ligga en liten stund vid den lilla stranden precis där man hoppade av färjan. Strosade sedan runt på Corso (Manly's huvudgata) ett tag och gick på en marknad. Sedan köpte vi pizza på Domino's för 30 kr och åt vid Manly Beach. Godaste maten på ett tag nu faktiskt haha! Lagar budgetmat hemma varje dag så att äta ute är lyx numera.. Lade oss därefter på Manly Beach tills det nästan blev lite kyligt och vi tog färjan tillbaka till Sydney. Så himla fint när man såg Sydney från vattnet när solen höll på att gå ner!

bondi beach

Idag har vi hängt på Bondi Beach hela dagen, så underbart! Mitt och Oscars boende är ju i Bondi så vi kunde bara gå ner till stranden, superskönt! Saga och Patrik bor i Randwick så dem mötte upp oss där. Ikväll ska vi på förfest hemma hos Ebba och Henke och sedan är det tänkt att vi ska ut på klubb. Så det är en bra fredag idag haha! Hoppas allt är bra med er där hemma så hörs vi snart!