Hedvig Sannar - blogg - mode, min vardag & inredning

ljusa jeans

När jag skrev det här inlägget hade jag inte ett par ljusa jeans i mina ägor, men ville så gärna ha ett par. Sedan av en slump så kollade jag Levi's rea och då fann jag dessa i min favoritmodell (Demi Curve Skinny) för 300 kr! Så nöjd med dem, de kommer användas mycket i vår!

nyklippt

Hej på er! Kom hem från frisören för en stund sedan. Äntligen nyklippt hår! Typ bästa känslan med fräscht hår! Särskilt nu när våren dessutom närmar sig och man kan börja använda vårkläderna och göra sig lite vårfin. Älskar att bli lite ompysslad haha!

femrätters i en vecka

Hej på er! Då var första skoldagen efter sportlovet avklarad! Var på sjukhuset flera timmar igår och kollade mitt knä, det verkar vara helt okej men ska på återbesök på fredag, så får se hur det går! Skönt att vara hemma iaf även om jag hade kunnat stanna i alperna ett tag till. Man saknar femrättersmiddagarna på hotellet lite... Som nämnt innan så hade vi halvpension, så alla middagar ingick i hotellet! Så himla bra mat! En kväll hade vi t.o.m sexrätters, bilderna ovan togs den kvällen, men skippade ostbricka, då jag blev proppmätt efter fem rätter haha... Har några fler bilder från Saalbach att dela med mig av så kommer ett inlägg till! Hoppas det är bra med er, kram!

soliga saalbach

Hej på er! Lite bilder från gårdagen ovan, gjorde matte i solen på balkongen och mötte sedan upp pappa och Gudrun för lunch i byn, för att sedan återvända upp till balkongen för ännu mer solande hehe.. Nu sitter jag på sängen och ska snart lämna hotellrummet, vi åker hem ikväll. Vill inte hem! Saalbach har varit så härligt trots min skada, har haft strålande sol hela veckan! Nåja, idag ska jag iaf åka kabinliften upp och sitta på en restaurang hela dagen medan de andra åker skidor, i och med att vi måste lämna hotellrummet. Får se hur det går att åka lift... Kram!

skadat knät

Har det superbra i Saalbach förutom att jag inte längre får åka skidor.. Svängde på en isfläck i förrgår och gled med huvudet före 20 m nerför backen tills en kille stannade mig. Mitt fall gjorde inte ont så jag reste mig upp och åkte vidare. Men under dagen började mitt knä att smärta mer och mer... Kunde knappt gå på eftermiddagen. Fick åka ambulans och åka till ett "sjukhus" i byn för att röntga knät osv.. Visade sig att jag skadat minisken och ska MRI-röntgas när jag kommer hem för att se hur allvarligt det är... Får alltså inte åka mer skidor nu, såå jäkla surt. Men fick 2 av 6 dagar i alla fall. Medan de andra har åkt skidor idag har jag suttit i solen på balkongen hela dagen, kollat Game of Thrones, lyssnat podcast och sedan beställde jag upp en schnitzel på rummet till lunch. Roomservice för första gången i mitt liv, me like haha! Nu ska jag fortsätta sola innan de andra kommer tillbaka från backen, kram på er!

saalbach dag 1

Hedvig hjärta hotellfrukost.Perfekt skidväder!Paus i skidåkandet med en cola.Hej kära ni! Kom fram till Saalbach igårkväll! Åt middag på hotellet direkt när vi kom fram och sedan stressade jag iväg till några kompisar som också är i Saalbach för första utgången, väldigt kul! Idag har vi haft vår första skiddag i det härliga vädret. Åt lunch ute i backen vilket jag har längtat efter (glömde dock fota min bolognese haha) och åkte sedan skidor tills liftarna stängde. Sedan har jag och Nina varit och bastat på hotellet och nu om en timme ska vi ner och möta upp resten av familjen i hotellrestaurangen för middag. Har nämligen halvpension så ingår middag. Sedan blir det en lugn kväll med lite plugg, ska möta upp min vän Saga som också är i Saalbach men bor på grannhotellet. Hoppas allt är bra med er, kram!

mot alperna!

Hej på er! Nu sitter jag i bilen och vi är äntligen påväg mot Saalbach och Österrike! Ska bila ner och sova över på ett hotell på vägen. Längtar tills vi är framme imorgon! Enligt min pappa har vi wifi på hotellet i Saalbach så bloggen kommer nog kunna hållas uppdaterad! Vi hörs snart, kram!

snart semester

Några bilder från Val Thorens i påskas! Som ni redan vet är jag så taggad på skidsemester nu, i övermorgon åker jag äntligen! Innan dess ska de sista tuffa skoldagarna klaras av, bara längtar till fredagkväll! Får hoppas Saalbach bjuder på lite solsken för det blir ju ändå lite härligare då. Att sitta ute i solskenet och äta lunch med utsikt över backen är bland det bästa jag vet. Nåja, det blir bra oavsett, bara att komma ifrån lite ska bli otroligt skönt! Nu måste jag dock återgå till plugget, kram på er!

fixa håret

Bild från i höstas och shit vad jag behöver klippa mitt hår känner jag nu... Denna bild togs dagen efter förra frisörbesöket om jag inte minns helt fel. Måste boka klipptid efter sportlovet. Sjukt vad mycket håret gör egentligen, är bara håret välvårdat så blir man så mycket snyggare. Mitt bara hänger nu med slitna toppar och är allmänt tråkigt.. Måste fixas!

ingen kamera

God kväll fina ni! Lugn fredag idag, varvar plugget med att skypa haha... Vi tjejer hinner inte träffas för vi måste plugga så träffas på skype istället! Nåja, lämnade in min kamera på lagning innan idag, den gick ju sönder redan i somras fixade inte det då eftersom den ändå fungerade lite halft. Dock verkar det inte som att jag kommer få tillbaka den förrän om 5-6 veckor. Så japp...bloggen kommer ju drabbas lite, men jag ska göra mitt bästa! Så tråkigt att inte kunna ta ordentliga bilder. Men, men! Ha en trevlig helg, kram!

onsdag

Hej på er! Hämtade skidorna på vinden innan och blir bara mer och mer skidsugen! Onsdag idag i alla fall och har som sagt mycket i skolan just nu, så ska direkt efter detta inlägget är publicerat lägga mig och läsa min svenska-bok. Sedan åka till min kära Oscar ikväll. Vi hörs snart!

skidlivet

Jag är så jääkla skidsugen nu alltså! Glida ner för backen, skidmiljön, skidkläder, lunch i backen och afterski. Älskar skidlivet! Lite inspirerande bilder ovan från Elle France 2013. Låt dessa två jobbiga skolveckor gå snabbt nu så att jag snart befinner mig i Österrike!! Så taggad!