Hedvig Sannar - blogg - mode, min vardag & inredning

modeveckan

Stockholm fashion week är igång! Den började ju igår och slutar imorgon. Jag är mitt uppe i min nollning (inspark) just nu. Jag har ju börjat plugga till Civilingenjör i Maskinteknik med Teknisk Design i Lund. Nollningen började förra måndagen och varar i tre veckor, så det fullt upp med aktiviteter varje dag efter föreläsningarna. Lite stressigt, men väldigt roligt! Kommer dessvärre ha mindre tid till att kolla igenom visningarna från modeveckan, får se när jag hinner. Hittade lite streetstyle-bilder i alla fall som jag alltid tycker är roligt!

dag fyra i nice

Klara <3.Tog lite poseiga bilder på Place Massèna i det fina kvällsljuset!Älskar de trånga gränderna i Gamla stan i Nice!Dag fyra i Nice sov vi ut lite från gårdagens utgång och lade oss sedan på stenstranden. Festade till det med två flaskor vin, baguette och vindruvor på eftermiddagen! På kvällen gick vi ut och åt i Gamla stan igen, åt en halvtaskig sallad som gjorde sig ganska fin på bild dock! Sedan var det hem till lägenheten och dricka lite drinkar, sedan vankades resans sista utgång! Sjukt kul nattliv i Nice, inga stora flashiga klubbar (var vi på iaf) utan istället väldigt små barer proppade med folk dansandes på borden. Riktigt roligt!

bästa nice

Klara, Saga och jag på Place Massèna.Fina Saga.Hur fin vy har man inte här?! Så himla fint med bergen och alla hus.Jag.På kvällen tredje dagen så hyrde vi cyklar i vanlig ordning (sjukt smidigt!) och tog oss till stan i Nice för att kolla i lite affärer. Gick sedan vrålhungriga till Gamla stan för att äta vår första restaurangmiddag på resan. Tog första bästa stället vi hittade vilket blev riktigt bra! Sedan cyklade vi tillbaka till lägenheten, började dricka drinkar och sedan var det bara att cykla tillbaka till Gamla stan för utgång! Älskar Nice!

bambou plage

Mina favoritkex!Dag tre i Nice så lade vi oss lite smått bakis på solstolarna på Bambou Plage. Nice har ju stenstrand som inte är så jättebekväm att ligga på, så det var sjukt härligt att ligga på ett solstolsställe, även om det sved lite med 15 euro för en solstol... Låg där och glassade, beställde in en pommes till lunch och badade i det härliga vattnet. Njöt av livet helt enkelt!

cap ferrat

Bild på den magiska vyn längs vägen mellan Nice och Cap Ferrat från bussen!Saga och Klara!Andra dagen i Nice, vår första heldag, bestämde vi oss för att åka till ett nytt ställe att sola på (solade ett par timmar i Nice dagen innan) och det blev Cap Ferrat. Cap Ferrat är en halvö som ligger norr om Nice. Tog stadsbussen dit och det var en så himla fin utsikt från vägen bussen åkte på. Vi åkte inte ända ut på spetsen för såg en mysig strand på vägen, så hoppade av bussen där. Sjukt bra dag på stranden! Första dagarna på resan är verkligen dem härligaste för då njuter man som mest. På kvällen åt vi ännu en middag på balkongen, i form av lite hopplock och gjorde massor av olika drinkar, innan det var dags för vår första utgång!

balkongmiddag

Jag är hemma! Kom hem från Nice i fredags (egentligen i torsdags men vårt plan blev inställt...), sen hade jag 40 minuter på mig innan jag skulle bli hämtad av Oscar för att fixa inför hans kräftskiva i Ljunghusen 2,5 timme senare.. Blev en väldigt lyckad kväll! Igår jobbade jag, åt sedan middag med min faster och kusin och sov sedan hos Oscar på kvällen. Idag är min första lugna dag på över en vecka och imorgon börjar jag plugga till Civilingenjör i Maskinteknik med teknisk design-inriktning. Så det är mycket som händer just nu.. Kommer nog inte ha särskilt mycket tid till bloggen veckan som kommer så idag tänkte jag fixa med blogginläggen från Nice. Börjar med två bilder från vår balkongmiddag första kvällen. Vi gjorde en enkel sallad, åt baguette med brie och drack rosé, sjukt trevligt! Vi bodde i lägenhet som låg en gata från stranden och var sjukt fräsch och mysig!

gucci-skärpet

Jag har fått dille på det här Gucci-skärpet! Vet inte om det bara är något jag vill ha för tillfället, men just nu tycker jag i alla fall att det är sjukt snyggt. Det gör verkligen alla outfits ovan lite coolare! Tyvärr har jag viktigare saker att lägga 3500kr på just nu.. Men man kan alltid drömma!

rolig helg

God morgon på er! Ska snart till jobbet och sedan ska jag direkt på Avicii ikväll! Såå taggad! Lyssnat på Avicii ett bra tag nu och gillar i princip allt han gör, så det ska bli superkul att se honom live. Imorgon jobbar jag igen och ska därefter på 20-årsfest! På söndag ska jag förmodligen ner till Höllviken och träffa mormor och morfar. Så jag har en fullspäckat helg framför mig, en väldigt rolig helg! Ha det bra ni med, kram!

höga jeansshorts

Fyndade dessa högmidjade shortsen på Benetton (mitt kära jobb) förrförra veckan! För 89 kronor på rean blev dem mina, fynd! Tycker de är väldigt fina för att de är så pass enkla. En del jeansshorts är enligt mig alldeles för håliga och slitna eller i någon halvtrist färg. Kap!

jeanskjolen

Åh vad jag börjat tycka det är snyggt med jeanskjol! Exakt som på bilderna tycker jag att en snygg jeanskjol ska se ut. Lite högre i midjan, slitet solblekt jeanstyg och lite fransig i kanten där nere. Älskar kontrasten att ha något mer fint upptill och någon fin accessoar. Jäkligt snyggt med Gucci-skärpet som Pernille Tiesbaek bär på bild 2 & 3. Vill ha!!

medelhavet

Sista bilderna från underbara Golden Beach på Paros. Åh vad jag längtar tillbaka till att gå ner dit efter hotellfrukosten. Men snart är jag tillbaka vid Medelhavet. Den 14e augusti åker jag, Saga och Klara till Nice! Såklart lite läskigt efter terrorattacken för några veckor sedan, men man kan ju inte heller tänka på det för mycket. Sjukt taggad på fem härliga dagar på stranden och roliga utekvällar! Ska bli superkul att åka vi tre tjejer!