Hedvig Sannar - blogg - mode, min vardag & inredning

mathelg

Alltså shit vad tiden rinner iväg! Jobbat hela veckan och har sedan haft fullt upp hela helgen. I fredags var jag hos fina Andrea på 20-årstjejmiddag, superfint ordnat och så jäkla gott. Först tacos som aldrig blir fel och sedan hade Andrea, som jobbar på Gateau, fått med sig massor av tårtor och bakelser från jobbet som var obeskrivligt goda! Verkligen drömefterrätten! Efter middagen blev det lite mer förfest och därefter utgång. På lördagen var jag i Höllviken med mamma under dagen, solade i stugan och badade i havet. Sedan var det ännu en 20-årsmiddag fast hos min kära vän Linnéa som bjöd på en sjukt stor kvällsbuffé! Alltså inte ätit så här mycket mat som jag gjort denna helgen på läänge... Men gott och kul har det varit! Idag har jag varit med Oscar och sedan med mamma och Nina som jag inte träffat på 2 veckor. Så en väldigt skön söndag! Nu ska jag strax sova och sedan väntar jobb igen imorgon.. Sov gott!

båstad

Jag åkte till Båstad efter jobbet i lördags! Jag tog tåget med Samme och Josefine så kom fram vid halv sex till dem andra som hade varit i Stoffes stuga sedan fredagen. Vi åkte och handlade, grillade, åt middag, snackade och festade, riktigt härlig sommarkväll! På lördagen var vi lite sega från gårdagen. Började dagen med att äta frukost i solen och cyklade sedan till stranden i Båstad. Så jäkla underbart väder! Och så härligt att ligga på stranden! Efter flera timmars stekande så gick vi upp till Pepes Bodega och åt lunch. Badade lite till och åkte sedan hem till Malmö igen. Så himla mysig liten sommarutflykt med ett så himla skönt gäng! Sådana här sommargrejer gör hela sommaren enligt mig. Älskar det!

sommar

Magisk utsikt från Oscars hus!Ääntligen är sommaren tillbaka. Började komma lite halvt förra veckan då vi firade Oscars 20-årsdag i Ljunghusen (bilderna ovan), men nu är även värmen här! Jag har haft en riktigt somrig vecka. Var ledig både i måndags och onsdags från jobb så spelade golf båda dagarna med pappa, annars har jag haft körlektioner, ätit glass i Västra hamnen, solat, grillat på stranden med Ebba, tagit första doppet i Sverige, varit med Oscar, jobbat och sprungit 6 km längs stranden. Och imorgon ska jag till Båstad över helgen med ett helt gäng! Ska bli såå mysigt och roligt. Hoppas vädret kan hålla i sig länge nu! Kram!

Naousa - del 2

Önskar att denna bilden var på mig och Oscar haha...Jag och Saga framför vår favoritbar Agostas uteplats precis vid vattnet!Ännu fler bilder från underbara Naousa. Alltså jag vill verkligen tillbaka. Det var så härligt där borta att gå runt bland de mysiga gränderna, sätta sig på ett trevligt ställe och äta middag, och bara ta in hela atmosfären.

malmö live och epicuré

Min älskade Oscar.Oscar fyllde 20 i tisdags och av mig fick han en natt på Clarion på Malmö Live med mig hehe. Juvve min kompis jobbar där och hjälpte mig att boka det och få ett rum på 21a våningen! Så vi checkade in igår efter jag jobbat vid halv fem. Så galet fin utsikt från vårt rum! Och riktigt nice att fönstrena går ända ner till golvet. Vi tog det lugnt några timmar på hotellet innan vi gick ut och åt på Epicuré i stan. Ett av mina favoritställen i Malmö faktiskt. Sportkommentatorn Patrick Ekwall satt på bordet bredvid oss hehe.. Jättemysig middag i alla fall! Sedan kollade vi film på rummet innan det var dags att sova. Sov ut imorse och gick sedan ner till hotellfrukosten. Jag tycker att den frukosten är så sjukt bra. Fick ju testa den när jag jobbade som hårmodell där i våras, så det var den jag längtade mest till med hotellnatten haha. Sjukt bra utbud med massor av olika pålägg, bullar, ostar, kex, ägg och bacon, yoghurt, bär, nötter, pannkakor, juicer, smothies, frukt...ja allt man vill ha. Proppmätt gick jag där ifrån! Supermysigt att få komma iväg lite nu under sommaren när jag och Oscar jobbar så mycket. Dessutom har vi 1 år och 9 månader idag hehe!

antiparos

Min kära lillasyster Nina.Pappa vinkandes ute i vattnet haha...Saga och jag.Jag poseandes på stranden i min älskade bikini från Seafolly.En av dagarna på resan så åkte vi över till grannön Antiparos, som vi hört skulle vara värt ett besök. Och det var verkligen supermysigt. Väl framme på ön så hoppade vi på en buss som tog oss till stranden Apantima, som busschauffören tipsade oss om. Det var en jättefin, väldigt liten strand med lite klippor och sjukt klart vatten. På stranden fanns en skittrevlig restaurang med riktigt härlig atmosfär med både restaurangdel och en loungedel. Jag åt minihamburgare som var dögoda och mättande. Efter flera timmars badande och solande så var det dags att ta bussen tillbaka till hamnen. Där gick vi runt och kollade lite i de mysiga butikerna (jag fick med mig en randig tunika hem som jag har på mig i förra inlägget) innan vi skulle sätta oss på båten hem till Paros. Jättehärlig dagsutflykt och jag blev väldigt sugen på att öluffa i Grekland...

Och till Ida som frågade om mina örhängen från Lily and Rose så finns dem här!

vindsurfing på new golden beach

Jag lite halvvinglig hehe...Så jäkla grymma dem var på att surfa på stranden. Kolla surfaren i luften!Saga och jag.New Golden Beach hette stranden nedanför vårt hotell och är en av de finaste och mysigaste stränderna jag varit på. Helt turkost och klart vatten med fin sand. Älskar den! Dock var det lite blåsigt någon dag, men ganska skönt för att det inte blir lika kokhett, plus att man kan vindsurfa! Paros Surf Club fanns också på vår lilla strand där man kunde hyra både vindsurfingbrädor, SUP-brädor, kite, kayak, ja allt man kan tänka sig. Så vi provade vindsurfing! Faktiskt superkul men sjukt svårt. När man väl lärt sig ta upp seglet och åka åt ett håll på brädan, så var det svåra att sedan byta håll. Det lärde jag mig tyvärr inte. Men surfarna på den stranden var superduktiga, de låg ner i vattnet, höll i seglet och lät vinden lyfta dem upp på brädan och när dem vände håll så hoppade dem i luften typ och fortsatte åka. Sjukt coolt att se! Så himla härligt att ha en så bra strand att gå ner till direkt från hotellet!

Naousa - del 1

Godaste sushin jag någonsin ätit. Jag och Saga träffade kockarna till restaurangen som heter Umi Sushibar när vi var ute och festade en kväll och gick sedan dit några dagar efter hela gänget och åt, sjukt lyckat!Så fruktansvärt mysigt!Naousa heter en av de lite större orterna på Paros och den är såå mysig, verkligen en grekisk dröm. Vi körde dit ett par kvällar, tog typ 20 minuter med bil, och åt och gick runt i de små gränderna och kollade i de superfina butikerna. Jag blev så jäkla shoppingsugen i Naousa, sjukt mysiga butiker med lite roligare, annorlunda grejer och fina handgjorda smycken. Att sitta och äta i den lilla inbuktningen med alla båtar, vattnet och människor framför sig (bilder 5,6 & 8) var helt underbart.