Hedvig Sannar - blogg - mode, min vardag & inredning

warszawa

Hej kära ni! Har haft fullt upp denna vecka, började med att bli matförgiftad och har sedan varit i skolan, festat, jobbat och varit hemma i Malmö under helgen. Förra helgen var jag i Warszawa med Oscar, Saga och Patrik, mitt lilla gäng som jag reste med i Australien och Asien förra året. Blev faktiskt väldigt positivt överraskad av Warszawa! Riktigt bra restauranger med cool inredning och supergod och billig mat. Här kommer lite bilder från vår helg!Vi landade vid tre på eftermiddagen, tog en taxi till hotellet, lämnade väskorna och traskade ut i staden. Vi bodde på Novotel som låg sjukt bra, mitt i centrum och precis vid Kulturpalatset som vi har på bilden ovan!Stannade på "Hoppiness" för lite mat efter flygningen, riktigt goda wraps och pommes! Gick sedan runt och kollade lite i centrum. Därefter gick vi tillbaka till hotellet, gjorde oss i ordning och drog sedan ut i Warzsawas nattliv. Sjukt bra barer precis vid huvudgatan Nowy Swiat!Lördagen var Patriks 21-årsdag så vi började med att sjunga för honom och sedan gick vi till Aioli som var ett riktigt bra brunchställe. Sjukt cool industriinredning och supergod mat!Sedan gick vi till Kulturpalatset och åkte upp till högsta våningen för utsikt över hela Warzsawa!Tog oss vidare till Gamla stan där det var jättefint och mysigt, men frös så mycket så var inte där särskilt länge. Istället åkte jag och Saga till ett köpcenter medan killarna åkte till Kopernikus Science Center. Efter ett par timmar så kom vi tillbaka till hotellet och gjorde oss fina inför en fancy födelsedagsmiddag!Jag hade googlat rätt mycket på bra restauranger i Warszawa och hittade då Polska Rozana på flera sidor, så tänkte "varför inte?". Så jag bokade bord hemifrån och det blev väldigt bra! Vid entrén satt en gammal man och spelade piano och det stod ett litet bord med tårtor och massor av blommor (några bilder upp), så himla fint! Alla som jobbade hade kostym och det var väldigt mycket vett och etikett. Sjukt trevligt och gott!Efter middagen var det fest som gällde (hehe), blev en superbra kväll som avslutades på en nattklubb på 27e våningen! På söndagen flög vi hem vid lunch så det var bara att stiga upp ur sängen och dra till flygplatsen. Supermysig helg med bästa gänget!