Hedvig Sannar - blogg - mode, min vardag & inredning

min första foundation!

Hej kära ni! Förra veckan så köpte jag mig en foundation för första gången. Har under mina år med smink alltid använt Aco's täckstift (och använder det fortfarande), hade någon period då jag även använde puder, men nu känner jag verkligen att jag även behöver komplettera (eller byta ut täckstiftet) med en foundation för lite mer jämn ton i hela ansiktet. Fick rekommendation på denna från Lumene och har bara använt den två gånger, men den känns bra! Ganska tunn men ändå täckande. Köpte en foundationborste på H&M och som icke-expert känns även den bra haha. Känner mig så orutinerad på detta ämnet. Nåja, jag känner mig nöjd och vill ju, som jag sagt tidigare, bli bättre på smink!

ljusslinga

Fick denna ljusslingan i julklapp som är från Granit! Satte upp den igår och tycker mitt rum blev så mysigt av den!

jag har tagit körkort!!

Hej på er! Som rubriken lyder har jag äääntligen tagit körkort (tyckte bilderna från Vogue Paris var passande hehe)! Körkortet har faktiskt varit ett riktigt ångestmoment för mig. Började ju köra i somras och började med körlektioner. Körde väldigt intensivt en månad ungefär på körskolan och sedan började jag ju plugga och kunde inte lägga lika mycket tid på det längre. Körkortet blev något som jag hela tiden visste att jag behövde få avklarat, men kände mig sjukt stressad av att jag hade det över mig samtidigt som allt plugg och jobb. Men idag fick jag det!! Sån jäkla lättnad, kan knappt förstå det! Äntligen får jag också köra och äntligen behöver jag inte lägga med energi och tid på det! Så himla glad!! Bra start på veckan!!

sista dagen i åre!

Magisk utsikt från Åreskutan!Hej på er! Befinner mig just nu i Lund och allt plugg är igång igen. Ovan har ni bilder från i fredags, vår sista dag i Åre! Och shit vilket fint väder vi fick! Det blev lite varmare vilket gjorde att isen i backarna nästan försvann och det blev sjukt bra skidåkning. Underbar skiddag! Ville verkligen inte hem i fredags alltså... Nåja, vi lämnade vår kära stuga, gick ner till stationen och hoppade på nattåget. Hade en superbra vecka i Åre! Älskar verkligen Åre. På lördagen pluggade jag och åt sedan middag hos Oscars mamma. På söndagen var jag, Nina och mamma i Höllviken hos mormor och morfar och träffade dem lite nu i och med att dem imorgon åker till Spanien en månad. Och denna veckan har bara bestått av plugg och ska plugga ännu mer nu. Tenta på fredag! Hoppas ni haft en underbar jul och nyår, kram!

duved

Igår var vi hela dagen i Duved som är ett skidsystem en liten bit från Åre. Skulle först åka i Åre men där var det jätteblåsigt, kallt och molnigt, så vi tog ski-bussen till Duved och där var det skitbra! Riktigt bra åk och god lunch. Idag har det varit -17 grader och jag behövde plugga, så har inte åkt skidor idag, utan pluggat, ätit lunch i byn och bastat. Nu ska vi snart ut och äta på Vinbaren här i Åre. Imorgon har vi vår sista skiddag för sedan tar vi nattåget hem på kvällen. Vill inte hem alltså! Blivit så inspirerad av att säsonga nu när man väl är här. Nåja, tillbaka till Oscar, mamma, kompisar och plugg... Det får funka det med hehe!

snöig dag

Steg upp vid halv nio imorse och åt frukost hela gänget. Sedan traskade vi ut till bergbanan! Sjukt snöigt idag.Cissi, Nina och Lollo i backen!Nina och jag i liften.Dagens goda lunch i backen - ricotta- och spenatfyllda tortellinis med lax (ser ut som tomater på bilden men det är lax haha).Älskar de mysiga restaurangerna i backen!Slutligen, jag precis innan sista åket ner till byn vid kvart i tre! Superbra skiddag men lite snöigt! Nu ska jag plugga! Vi hörs!

jag är i åre!

Hej kära ni! Imorse kom vi fram med nattåget till älskade Åre! Jag är här med pappa, Nina, min faster, hennes man och mina kusiner. Jag var här varje år under jullovet när jag var yngre men nu har vi inte varit här på fem år så det är skitkul att vara tillbaka. Åre är verkligen så mysigt. Vi började dagen med frukost på Åregården och lämnade vår packning där i väntan på vår stuga som tillhör hotellet. Jag, Nina och min kusin Cissi stack sedan och köpte liftkort och tog oss upp i backarna! Lite isigt i några backar men annars jättebra, riktigt härligt med sol! Mötte upp pappa för lunch och sedan blev det afterski på Fjällgården, sjukt bra drag som vanligt haha! Nu kom vi hem till stugan för en stund sedan och ska bara ta det lugnt, äta middag och lägga oss tidigt ikväll. Så himla skönt. Hoppas ni haft en bra nyårshelg, min var superbra!