Hedvig Sannar - blogg - mode, min vardag & inredning

nästan sommarlov

Hej kära ni! Haft en superbra helg och en mysig vecka allmänt förra veckan. Det var ju så himla fint väder så jag gick lite smått på sommarlov hehe... Varvade pluggandet med att vara ute med mina kära vänner och hitta på saker. Och i lördags sov jag och mamma över i sommarstugan, supermysigt! Har tenta nu på lördag så får jag börja plugga lite mer nu! Men efter den tentan så har jag officiellt sommarlov! Och på måndag åker jag till USA, måste fixa lite inför resan snart också! Tagga!

H&M summer 2017

Älskar dessa bilder från H&M's sommarkampanj! Så sjukt härliga somriga bilder och gillar att det är olika teman för varje bild! Plaggen ser dessutom väldigt lyxiga ut, kan inte förstå att vissa bikinidelar i bilderna kostar 79 kronor. Snyggt H&M! Tycker ni borde gå in och kolla deras "Summer Shop" här, så fina saker!

just nu

Hej kära ni! Ett tag sedan sist jag bloggade. Ovan är bilder från förra helgen när jag och min lillasyster Nina åt brunch! Livet rullar på och jag har mycket plugg och grejer som händer utanför skolan för tillfället. Har ju varit sjukt fint väder de senaste dagarna så i torsdags låg jag och min kompis Josefine i Botaniska Trädgården och solade, så skönt! I fredags skrev jag prov i CAD och på kvällen var det Volleybollturnering och After beach-häng vid Maskinhuset (där jag pluggar). Sjukt härlig stämning med det fina vädret, taggade kompisar och liveframträdande av Djurparken, haha! I lördags satt jag på biblioteket i Malmö och pluggade, och på kvällen festade jag med mina gamla kompisar, superkul! Igår låg jag och solade hela dagen på gräset utanför oss i Malmö, och tog det bara lugnt i Lund med Oscar på kvällen. Så en väldigt bra helg! Nästa lördag skriver jag min sista tenta för detta året på Maskinprogrammet, helt sjukt vad tiden gått fort! Men det ska bli så skönt med sommarlov. Två dagar senare, alltså om två veckor, åker jag nämligen till USA för första gången i mitt liv! Ska bli så kul! Vi hörs snart, kram!

min nya klocka!

Min nya älskade klocka som jag fick av Oscar i födelsedagspresent! Fick egentligen en annan fin klocka, men den var med rosé och silver och jag ville ha en i guld med meshband, så efter mycket letande blev jag till slut fast vid denna. Tycker uret är i perfekt storlek till min handled, gillar de guldiga detaljerna i själva uret, älskar det skimrande bandet och lite kul med detaljen att sekundvisaren är blå. Jag har aldrig burit klocka precis, i och med att jag inte haft nån fin, men nu har jag denna varje dag. Tycker den är ett superfint smycke! Perfekt present till mig hehe!

nice

Bleka jag vid poolen...Vår fjärde och sista dag på Rivieran började med ett par timmar vid vår kära pool i solen. Så skönt! Sen bestämde vi oss för att lämna Cannes och åkte in till Nice, i och med att vi skulle flyga hem därifrån på kvällen. Började med att gå runt i Gamla Stan och satte oss och åt en underbar pizza, en av de godaste jag ätit! Sedan gick vi på shoppinggatan ett par timmar innan vi tog oss tillbaka till flygplatsen. Superhärlig liten weekend med mamma. Älskar verkligen Franska Rivieran och drömmer verkligen om ett eget hem där någon gång i framtiden!

grasse

Jag och mitt ruffsiga och nytvättade hår...Så himla fina askar på Fragonard!Parfym-tillverkning!Tredje dagen i Cannes så bestämde vi oss för att åka till den lilla bergsbyn Grasse! Så vi tog lokalbussen upp och 40 minuter senare var vi framme. Grasse är ju särskilt kända för sina parfymerier så det var vi taggade på. Men när vi kom så var det mesta stängt och det kändes väldigt dött, så vi blev lite kluvna. Det mest kända parfymeriet Fragonard med tillhörande museum var dock öppet! Fragonard låg i ett stort hus och det var så himla fint inrett där vid parfymerna. Vi spenderade 2 timmar där inne och fick med oss lite grejer! När vi kom ut så kändes det som att fler butiker hade öppnat och det var mer folk. Så vi traskade runt i de mysiga gränderna, satte oss och fikade och kollade utsikten från staden! Jättemysig dagsutflykt och kan tänka mig att det är ännu mysigare i Grasse under sommaren! Sedan tog vi tåget hem till Cannes igen, tog det lugnt på hotellrummet, låg lite vid poolen och gick sedan ut och åt. Trevlig dag!

bikinin blev min!

Samma dag som jag skrev det här inlägget, där jag nämnde bikinin, så åkte jag till H&M och var tvungen att se om den hade kommit in. Jag skulle ju till Cannes två dagar efter så ville gärna ha med den dit i så fall. Och den fanns! Provade den och gillade den bara ännu mer så var tvungen att slå till! Så taggad på att ha den i sommar även om många andra säkert också kommer ha den på playan hehe.. 248 kr för en bikini är ju så bra pris också. Älskar den randiga resåren i kontrast till mönstret, nöjd!

andra dagen i cannes

Började dagen med att ta några utsiktsbilder från vårt hotellrum, så himla fin utsikt!I och med att vi hade bränt oss i solen dagen innan så var vi lite försiktga, så istället för att lägga oss vid poolen så gick vi genom de mysiga gränderna i gamla stan, till den gamla kyrkan på andra bilden för att få en utsikt över stan! Sjukt fin utsikt över hamnen och alla hus! Underbar stad enligt mig. Lyckades få med en mås på bilden ovan också hehe.Glass i värmen är aldrig fel...Bild tagen nere vid hamnen där man såg kyrkan vi precis hade varit vid. Så himla fint med alla färgglada hus.Gick vidare ut i hamnen och sedan till stranden i Cannes. Vi lade oss aldrig på stranden utan gick hem och lade oss vid poolen nån timme istället.På kvällen åt vi på ett supertrevligt ställe som hette Salsamenteria di Parma. Jag var sugen på något annat än pasta så tänkte jag kör på kött och något till det. Så valde jag "Roastbeef" och potatismos i menyn för tyckte det lät gott. Men när köttet kom in så var det ju som skinkskivor och inte en köttbit som jag hade tänkt mig... Blev kanske lite konstig kombo haha... Supergott var det i alla fall, moset var perfekt fluffigt!