Hedvig Sannar - blogg - mode, min vardag & inredning

Kategori: Mysiga stunder

fredag!

Hej kära ni! Några bilder från min fredag än så länge! Underbart vinter-väder! Mötte upp Josefine efter min föreläsning vid lunch och gick ner till restaurangen Tugg. Aldrig ätit där innan, utan bara hört om den, men sjukt bra burgare och pommes!! Riktigt saftigt och gott kött och bra smaksatt! Och sötpotatispommes blir ju aldrig fel heller... Efter ett par timmar där traskade jag till Systemet hehe (känner typ fortfarande att jag inte får handla där trots att jag är 20) och gick sedan en stund i Botaniska Trädgården, lyssnade podd och njöt av solen. Dagen till ära har jag haft på mig mina favvo-jeans från H&M och vit skjorta från Benetton. Fått dille på vit skjorta nu, tycker det är riktigt krispigt snyggt med bara en enkel vit skjorta och jeans. Ikväll ska jag på fest, ska blir skitkul! Ha en trevlig helg!

alla hjärtans dag

Min gullunge! <3

Hej kära ni! Då var det fredag igen! I tisdags var det ju alla hjärtans dag. Tänk att förra året firade vi på Koh Tao, kolla inlägget här! Jag älskar sånna dagar som man kan fira och ha det lite extra mysigt på med sin kärlek. Dock hade jag knappt planerat någonting till vår alla hjärtans dag i år, utan hade bara en champagneflaska som jag tänkte att vi kunde dricka och sedan fixade Oscar resten hehe. Vi började därför med att dricka lite champagne och snacka i mitt rum och sedan cyklade vi till en restaurang som Oscar hade bokat bord på! Supermysig kväll! Som kompensation för att jag inte hade fixat något (haha, kände mig så dålig) så sa jag att vi kunde gå på bio. Så igårkväll såg vi Passengers som jag tyckte var så himla fin och bra! Nu ska Oscar iväg och åka skidor hela helgen och nästa vecka så får klara mig utan honom i 10 dagar... Jobbigt haha men det får gå! Ska på spex här i Lund ikväll så det blir kul! Vi hörs snart!

julafton

Glömde köttbullarna hehe...Min morbrors fru Gunilla var tomte haha, roligaste tomten som finns!Hej på er! Hoppas ni haft en härlig jul, det har verkligen jag i alla fall! Hade en superbra julafton hos mormor och morfar i Höllviken med släkten. Drack glögg och halvkollade på Kalle Anka, åt julbord, gick en promenad, åt gröt, öppnade julklappar, åt julgodis, spelade julklappsspelet och åt ännu mer haha... Shit vad man åt under julhelgen men oj vad gott det var! Alla var på gott humör och det var en väldigt bra stämning på julafton. Fick väldigt fina julklappar också! Jag, mamma och Nina sov över och tog det lugnt med mormor och morfar hela den 25e. Sedan har jag bara jobbat hela veckan sedan dess. Och ska jobba imorgon också. Sedan är det ju nyårsafton på lördag! Helt galet att det är 2017!! Dagen efter åker jag till Åre för en veckas skidåkning. Ska bli såå kul!

lucia

Hej kära ni! Igår var det ju Lucia och jag skulle vara med tjejgänget och ha julmys på kvällen. Vi var hemma hos Thekla och följde med hennes familj till Theklas gamla skola där det var Luciatåg, sjukt mysigt! Sedan åkte vi tillbaka, åt supergod Gulaschsoppa som mästerkocken Thekla hade gjort, spelade julklappsspelet, åt julgodis och tjejsnackade. Så himla mysigt och välbehövligt. Älskar verkligen mitt tjejgäng!

2 år i ystad

Igår hade jag och Oscar två år sedan vi blev tillsammans! Min present till Oscar (och mig själv hehe) var kvällsspa på Ystad Saltsjöbad. Jag har velat åka till Ystad Saltsjöbad med Oscar sedan vi träffades typ haha, men det har aldrig blivit av, så nu tog jag tag i det. Och shit vad mysigt det var där! Flera olika pooler inomhus och utomhus, olika temperaturer, jacuzzi och bastu. Plus att det var helt mysig belysning överallt och doftljus. På bilderna ovan ligger vi i "Relaxrummet", nog det mysigaste rummet jag varit i haha. Fullt av gosiga dubbelsängar i det härligt inredda rummet med stora fönster ut mot havet. Vi tog en säng, drack bubbel och jag öppnade Oscars present till mig som var ett supergulligt halsband. Bästa stunden på länge faktiskt, så himla mysigt att bara ligga och snacka vi två och slappna av. Älskar Oscar så galet mycket!

Oscar är bäst

I lördags gifte sig Oscars pappa! Så det var först vigsel i kyrka och sedan bröllopsfest i deras superfina hus. Det blev jättelyckat! Riktigt fint väder, god mat, fina tal, alla dansade och en härlig stämning. Ovan har ni mig och Oscar, imorgon har det gått exakt två år sedan vi träffades för första gången! Så det är lite speciellt. Tanken slog ju en under bröllopet att en dag kanske det där är vi. Oscar är den bästa jag vet!

mathelg

Alltså shit vad tiden rinner iväg! Jobbat hela veckan och har sedan haft fullt upp hela helgen. I fredags var jag hos fina Andrea på 20-årstjejmiddag, superfint ordnat och så jäkla gott. Först tacos som aldrig blir fel och sedan hade Andrea, som jobbar på Gateau, fått med sig massor av tårtor och bakelser från jobbet som var obeskrivligt goda! Verkligen drömefterrätten! Efter middagen blev det lite mer förfest och därefter utgång. På lördagen var jag i Höllviken med mamma under dagen, solade i stugan och badade i havet. Sedan var det ännu en 20-årsmiddag fast hos min kära vän Linnéa som bjöd på en sjukt stor kvällsbuffé! Alltså inte ätit så här mycket mat som jag gjort denna helgen på läänge... Men gott och kul har det varit! Idag har jag varit med Oscar och sedan med mamma och Nina som jag inte träffat på 2 veckor. Så en väldigt skön söndag! Nu ska jag strax sova och sedan väntar jobb igen imorgon.. Sov gott!

båstad

Jag åkte till Båstad efter jobbet i lördags! Jag tog tåget med Samme och Josefine så kom fram vid halv sex till dem andra som hade varit i Stoffes stuga sedan fredagen. Vi åkte och handlade, grillade, åt middag, snackade och festade, riktigt härlig sommarkväll! På lördagen var vi lite sega från gårdagen. Började dagen med att äta frukost i solen och cyklade sedan till stranden i Båstad. Så jäkla underbart väder! Och så härligt att ligga på stranden! Efter flera timmars stekande så gick vi upp till Pepes Bodega och åt lunch. Badade lite till och åkte sedan hem till Malmö igen. Så himla mysig liten sommarutflykt med ett så himla skönt gäng! Sådana här sommargrejer gör hela sommaren enligt mig. Älskar det!

sommar

Magisk utsikt från Oscars hus!Ääntligen är sommaren tillbaka. Började komma lite halvt förra veckan då vi firade Oscars 20-årsdag i Ljunghusen (bilderna ovan), men nu är även värmen här! Jag har haft en riktigt somrig vecka. Var ledig både i måndags och onsdags från jobb så spelade golf båda dagarna med pappa, annars har jag haft körlektioner, ätit glass i Västra hamnen, solat, grillat på stranden med Ebba, tagit första doppet i Sverige, varit med Oscar, jobbat och sprungit 6 km längs stranden. Och imorgon ska jag till Båstad över helgen med ett helt gäng! Ska bli såå mysigt och roligt. Hoppas vädret kan hålla i sig länge nu! Kram!

malmö live och epicuré

Min älskade Oscar.Oscar fyllde 20 i tisdags och av mig fick han en natt på Clarion på Malmö Live med mig hehe. Juvve min kompis jobbar där och hjälpte mig att boka det och få ett rum på 21a våningen! Så vi checkade in igår efter jag jobbat vid halv fem. Så galet fin utsikt från vårt rum! Och riktigt nice att fönstrena går ända ner till golvet. Vi tog det lugnt några timmar på hotellet innan vi gick ut och åt på Epicuré i stan. Ett av mina favoritställen i Malmö faktiskt. Sportkommentatorn Patrick Ekwall satt på bordet bredvid oss hehe.. Jättemysig middag i alla fall! Sedan kollade vi film på rummet innan det var dags att sova. Sov ut imorse och gick sedan ner till hotellfrukosten. Jag tycker att den frukosten är så sjukt bra. Fick ju testa den när jag jobbade som hårmodell där i våras, så det var den jag längtade mest till med hotellnatten haha. Sjukt bra utbud med massor av olika pålägg, bullar, ostar, kex, ägg och bacon, yoghurt, bär, nötter, pannkakor, juicer, smothies, frukt...ja allt man vill ha. Proppmätt gick jag där ifrån! Supermysigt att få komma iväg lite nu under sommaren när jag och Oscar jobbar så mycket. Dessutom har vi 1 år och 9 månader idag hehe!

midsommar

Saga, Emma, Klara, Maddie & jag framför midsommarstången.Hej kära ni! Midsommarafton i fredags! Jag kom hem från Paros natten innan, fick landa på Landvetter och vänta där först 1,5 timme pga ovädret. Men till slut öppnade Kastrup igen så vi kunde landa där. Sedan jobbade jag mellan 11-14 på dagen och därefter var det bara att stressa som en galning inför att midsommarfesten som mitt tjejgäng höll i skulle dra igång. Men det blev en SÅ lyckad kväll! Festen hos Ebba blev superbra, riktigt bra midsommarbord, sjukt fin trädgård att anordna i och verkligen organiserad fest med lekar och tält. Senare på kvällen drog jag vidare till festen som Oscar var på, väldigt lyckat där med! Grym dag! Igårkväll åkte jag ner till stugan i Höllviken och sov över där till idag. Ska vara här nu veckan som kommer med mamma och Nina. Jag ska dock jobba men kommer nog pendla en del, så mysigt att bo här nere. Kommer komma bildbomber från Paros så var beredda!

underbar middag

Denna hektiska studentvecka (där jag även hann med att göra riskettan, hehe, körkortet på g!) avslutades igårkväll, direkt efter jobb, med en underbar middag med tjejerna i Theklas magiska hus ute på landet. Kvällen till ära gjorde Thekla hemmagjord pasta som var såå fruktansvärt god med en vegetarisk sås till, lovely! Till efterrätt blev det lime- och jordgubbscheesecake i glas, måste göra denna efterrätten någon gång. Drack dessutom sangria till middagen som jag tycker är supertrevligt och gott. Den här middagen och kvällen får 10/10! Idag sov jag länge hos Oscar, då det blev en sen kväll, och har legat på min säng och latat mig i två timmar nu. Ska nog fortsätta göra det, kram!